Føler du dig stresset?

Føler du, at du har mistet kontrollen over dine tanker?

Ligger du og grubler om aftenen, når du skal sove?

Eller er du blevet rigtig syg af stress?

Når din stress er ude af kontrol, så buldrer DEN derud af og ødelægger din hverdag og din nattesøvn. Måske tror du, at dine tanker har et formål, og at du bare lige skal finde løsningen, så finder du ro. Eller bekymrer du dig, og tror at du er ved at blive skør?

Er du klar til at få hjælp?

Du skal have et dybfølt ønske om at få det bedre. Men har du læst hertil, så går jeg ud fra, at du for længst er klar. Så skal du afsætte få minutter hver dag til små øvelser, og ellers skal du ikke gøre noget som helst. På denne måde lærer du, at bare fordi tanken banker på, så behøver du ikke at åbne døren.

Jeg kan hjælpe dig

Du kan få hjælp til at adskille dig fra de tanker, der invaliderer dig. En ny og skånsom behandling kan hjælpe dig til at få ro i hovedet. Det har nemlig vist sig, at det ikke er så vigtigt, hvad vores tanker indeholder, men derimod hvad du gør med dine tanker. Du giver tankerne værdi. Det er altså den reaktion, du har på dine tanker, der er det væsentlige, og det er her nøglen ligger begravet til dit psykiske velbefindende.

Ud af smerten

Jeg kan hjælpe dig ud af den psykiske smerte, som du oplever. Jeg kan hjælpe dig til at genvinde kontrollen over dit liv og dine tanker. Med en relativ simpel teknik lærer du at vælge hvor meget (eller lidt) opmærksomhed dine tanker skal have. Du kan lære at håndtere dine tanker, så du har magten over dem og ikke omvendt.

Hvordan arbejder jeg?

En ny relativt behandlingsform af psykisk mistrivsel kaldes metakognitiv terapi. Det er skånsom og effektiv metode, som sørger for at få dig ud af tankerne og ud af din lidelse. At stoppe med dine destruktive tanker er målet, og derfor anvender jeg den metode, der gør det bedst.

Alle mennesker har nemlig tanker: negative, destruktive, påtrængende, urealistiske og ”hvad nu hvis”-tanker. Men ikke alle bliver syge af disse tanker. Vigtigt er nemlig, at selve tanken ikke er af særlig betydning, men hvad du gør med dine tanker.

Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale, så kan vi drøfte hvad du har brug for.